Sahabat Katak Bulat Yang Sporting Habis

Saturday, 28 January 2012

NAMA-NAMA PELIK DALAM PHONEBOOK ANDA

ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA


Pernah tak korang letak dalam phonebook korang dengan nama yang pelik-pelik 

Mesti korang tak kenal dengan tuan empunya nombor berkenaan dan terus meletakkan nama yang pelik-pelik berdasarkan latar belakang cerita yang korang bincangkan dalam seisi berdialog.


Kali ni KB nak share nama-nama pelik yang pernah wujud tidak kira dalam handphone KB sendiri mahupun kawan-kawan korang ataupun korang sendiri ada guna nama yang sama.

Tujuannya nak bezakan nama takut tersilap dial no


1)Tayar Pancit/bocor : Biasanya digunakan oleh mereka-meraka yang menaiki motosikal yang memerlukan bantuan akibat tayar motor pancit atau bocor, sebab lain guna nama tu tak tahu nama toke betuk tayar motor tu.


2)Tunjang/panjang : Gelaran yang diberikan korang pada kawan-kawan yang paling tinggi dalam kelas

3) Bulat : Sebab muka dia bulat ataupun badan dia berisi atau kata nama lain gemok

4) Singa Betina : biasanya ditujukan khas untuk kawan-kawan perempuan korang yang paling garang. Kita cakap sikit mesti dia nak menyinga


5) @$#@^#$* : Biasnya untuk gelaran orang yang korang benci ataupun musuh ketat korang


6) Anaconda : Nama sebenar Farhana, Rozana,Suzana atau yang hujung-hujung ada A.N.A 'ANA',dan lebih mesra panggil Ana, so letak nama Anaconda bagi senang korang nak kenal
Ni saper panggil nama aku ni
Tapi jangan sampai nama awek korang Ana, korang letak anaconda pulak, ada yang makan selipar jepun lak.

6) Katak Bulat : Sebab kawan korang tu kenal korang dengan nama katak bulat dekat FB ataupun Blog. kadang-kadang dah tiga tahun kawan masih tak tahu nama sebenar empunya diri :)



Jadi kalau ada tambahan lain, kongsi la yek, ni sebahagian yang KB perasan

p/s: hope tiada yang terasa yek 



4 comments:

Cikgu Ma said...

so, nak tanya la..siapa nama anda?berapa no telefon..hehehe

Aida Omar said...

kalau aida letak nama makanan..haha. lepas tak contact lama terus tak ingat yang nie no sape pulak ek..haha.

remyhazza said...

betul ler....
selalu letak nama dlm phone ikut karektor org....he3

Katak Bulat said...

CM: hehehe...u can call me Katak Bulat Comel a.k.a Kacak a.k.a baik hati...No tipon ada dekat dalam yelow pages ek..heheheh

Aida :Amboi.dasat gak, makanan pon ley jadi nama ek

Remyhazza: tahu xper..lumrah manusia kan