Pages

Sahabat Katak Bulat Yang Sporting Habis

Sunday 23 October 2011

Bila Dilabel Dot Dot Dot

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA
SALAM 1MALAYSIA


Apabila seseorang mengatakan yang anda ni hensem, smart, cantik, lawa, comel dan sebagainya, sudah semestinya dalam benak fikiran korang keluar kebanggaan diri dan mulala mengembang segala otot-otot yang ada khususnya otot yang mudah mengembang.





Ada pula sesetengah orang akan fikir, dimana letaknya semua ciri-ciri berkenaan walhal diri ini hanya biasa sahaja tapi mendapat jolokan comel dan sebagainya dari rakan-rakan.




Ada pula yang sampai tak sedar diri dengan mengakui kehenseman diri apabila dipuji. Kategori manusia ni jenis tak reti bersyukur dan layak mendapat penampar Jepun atau bagi dia minum air sabun sampai dia mabuk.




Tapi, pernah tak bila berborak dengan seseorang dimana-mana tak kisahlah secara face-to-face, sms, chating, bloging, email, facebooking, twittering, dan pelbagai kemudahan teknologi yang ada untuk bersembang yang keluar dari mulut mereka-mereka ni bukan satu pujian, bukan juga kutukan...tapi sesuatu yang korang tak terpikir selama mana korang pernah hidup.




Dalam ramai-ramai yang memberi komen pasal diri korang, cuma sorang ni yang cakap lain dari orang lain yang memuji atau mengutuk korang secara depan-depan tanpa ada perasaan segan silu untuk dia luahkan pada korang pasal diri korang.




Dan jolokkan yang korang kene adalah lebih kurang macam ni bunyinya
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
V
'Anda ini macam kartun'


Tak ke pelik tu bunyinya...nak juga selidik, apa yang kartun sangat dalam diri ini, dah pelbagai kajian dibuat atas diri sendiri mencari ciri-ciri kartun yang ada pada diri ini termasuklah rupa para, percakapan, pergaulan, perangai, ayat-ayat yang keluar dari mulut yang manis ni bila bercakap dengan orang.



Dan samapai saat ni, masih lagi kompius dengan statment yang diberikan oleh hamba Allah berkenaan yang menyamakan KB dengan kartun.



Walau apa pun orang nak cakap pasal KB, biarkanlah, mungkin cara insan tu berfikir lain sikit dari orang lian, tapi pada KB, Katak tetap comel especially katak yang ni



masih sempat puji diri sendiri, Kredit to desingner header tok blog katak bulat ni,
anda wajar berbangga dan terharu dengan statment ini yek





p/s : Mungkin KB ni comel macam kartun kot, tu yang dia cakap KB macam kartun.....





3 comments:

Aien Not Alien said...

uhhh..pijan kartun? hahaha...

mungkin perwatakan pijan kot... senyum memanjang, lawak memanjang...hehe...

Katak Bulat said...

haha...sebb tu ke aien..tp bukan semua orang pjan suka berlawak....ntah ley..trima je la...mgkin betul ap yg aien ckp tu

Anonymous said...

kartun comel apa,hehe