Pages

Sahabat Katak Bulat Yang Sporting Habis

Monday 21 November 2011

Segmen : Contest Blogger Idol by Achie & Eyda

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Minggu ni rasanya dah 2 kali KB join contest dan segment bloger lain, pada KB dah banyak dah tu walaupun angka dia hanya 2. Dengan penuh semangat dalam dunia bloging ni, KB sahut cabaran daripada seorang rakan Bloger Aien Not Alien yang dah tag KB sebagai salah seorang peserta terpilih.

Apakah contest tersebut, KB kepilkan dibawah ni:-



Nak sertai & Syarat Contest : >KLIK SINI< atau >KLIK SINI<

Contest ni merupakan anjuran  AchieEyda yang dianjurkan secara usahasama, KB dimaklumkan contest ni merupakan kerjasama dari dua bloger ni yang pertama kali mengadakan contest seumpama ini.

Jadi mari kita memeriahkan contest yang diadakan demi kecerian bersama.

Majulah Bloger untuk Malaysia :P


Antara Soalan yang ditanya adalah:

1) Ceritakan siapa blogger yang menjadi inspirasi anda dan kenapa anda memilih mereka dan ingin menjadi seperti mereka?

Sebelum ni, KB ada satu blog lain, tapi dah tinggal dah sebabnya pun buat atas paksaan, tak payah la KB cerita lebih lanjut pasal perkara berkenaan kerana ia dah pun berlalu lebih 3 tahun lepas. Hanya beberapa kenalan sahaja yang tahu mengenai perkara berkenaan.

Balik pada soalan yang diajukan, secara jujurnya, idola KB dalam dunia Bloging ni adalah daripada sahabat yang tag KB untuk join contest ni, Aien Not Alien a.k.a Nurulaien Mohd Roslan.

Sama macam orang lain, KB berpendapat yang dunia bloging ni sesuatu yang membosankan kerana banyak menulis dan menulis dan menulis dan menulis lagi. Untuk makluman, menulis merupakan sesuatu perkara yang KB paling tak suka dan cuba elak semenjak dari zaman sekolah lagi.

Tapi, bila dah terjerumus dalam dunia journalism aka kewartawanan ni, best pulak menulis, kadang-kadang panjang berjela dan macam-macam nak diceritakan dalam satu entry. Ni buktinya, dah lari tajuk.

Back to basic, Aien merupakan idola dan sumber inspirasi KB untuk berjinak kembali dengan dunia bloging ni. Penulisan yang bersahaja dan tidak berat menjadikan KB suka cara dia menulis.

Kadang-kadang, walaupun entry yang dibuat tertalu simple dan tak banyak isi kandungan, namun mampu mencuit hati para pembacanya seperti KB dan secara jujurnya, KB salah seorang peminat Blog beliau.

Beliau turut berjasa dalam menghasilkan blog ni, dan segala yang korang boleh lihat dalam blog ni daripada layout, warna, doodle dll (Tidak termasuk entry) merupakan hasil tangan beliau sendiri. Terima kasih kepada beliau atas jasa yang ditaburkan.


2) Matlamat anda dalam berblogging dalam masa terdekat dan juga akan datang.

Matlamat KB dalam jangka masa pendek adalah untuk memberi luahan pendapat semata-mata, tapi untuk jangka masa yang panjang, KB berharap dapat bertemu jodoh rakan-rakan dan bertukar pendapat agar memperoleh ilmu tambahan selaras dengan kata-kata yang mungkin korang pernah dengar 

"Menuntut ilmu hingga sampai liang lahad"

-TAMAT- 

Bloger terpilih untuk ditag menyertai contest ini adalah

Tiada paksaan untuk turut serta


p/s Bila seorang wartawan mula menulis, habis pages untuk dia sorang jek.tamak betul.....

8 comments:

Unknown said...

Kalu dah besar nnti Aku cita2 nak jadi wartawan...

Miss Butterfly said...

tenz for join yaww! hiks. gudluck :)

Katak Bulat said...

Amir: mental kuat tak nak jadi wartawan ni..seriously banyak cabaran die tau..tgk macam senang, tp dugaan dia, masyallah...

Moga cita2 anda tercapai


Eyda: most welcome..nak berjinak2 dengan blog ni..

btw, thanks

Woofer Storm said...

gud luck ya bro...cantik url blog ni..eehehe

Aien Not Alien said...

terima kasih join...huhuhu..


agak terharu dibuatnya~

happy blogging pijan san ^_^"

Katak Bulat said...

Woofer storm: thank alots..happy bloging


Aien: sama-sama kasih Aien...terharu lagi ek ntah buat kali keberapa agaknya..hehehe

heppy bloging kat aien san gak...

khalila ishak said...

goodluck tuan blog ^_^

Katak Bulat said...

tq khalila